FILTER : Odkręcamy układ dolotowy i wyciągamy gąbkę, myjemy ją wodą z mydłem, delikatnie suszymy np. suszarką. Nasączamy specjalnym, lepkim olejem do filtrów, dzięki czemu wszystkie zanieczyszczenia będą skutecznie powstrzymywane przed przedostaniem się do silnika. ŚWIECA : Czyścimy świecę drucianą szczotka tak aby miała metaliczny kolor. Przerwa powinna mieć od 0,6 do 0,8mm Filtr paliwa: Czyścimy lub wymieniamy filtr paliwa. Często jest to trudne ponieważ możne być ukryty, np. w zbiorniku paliwa. Gaźnik: Czyszczenie: Nagrzewamy silnik, robimy kilka kilometrów tak, aby ssanie się wyłączyło, a silnik osiągną odpowiednia temperaturę. (włączone ssanie poznamy po tym, że niskie obroty są podwyższone). Wykręcamy elekto-ssanie, zwykle jest ukryte pod plastikowa pokrywka. Wykręcamy przepustnice, w środku jest min iglica. Uważamy aby nic nam nie wyleciało. Odłączamy wężyki z paliwem i olejem (2T) tak aby do środka nie dostał się piasek. Wyciągamy gaźnik z obejm. Rozkręcamy. Bierzemy odrobinę benzyny i miskę, myjemy w niej gaźnik szczoteczką, tak aby pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń. Ponownie płuczemy w czystej benzynie. Powinniśmy przedmuchać kanały tak, aby były drożne, najlepiej odpowiednim sprzętem. Po dokonaniu tych czynności możemy skręcić cały gaźnik. Wsadzamy na miejsce, podłączamy cały osprzęt. Pamiętamy o zaciskach na wężykach aby się dobrze trzymały i były szczelne. W przeciwnym razie może dojść np. do wycieku paliwa.
|